Friday, May 5, 2017

رستوران های ترکیه


رستوران های لوکس استانبول

رستوران لا موت

این رستوران در تراس هتل سوئیت بی اوغلو واقع شده است.این رستوران ویوی بی نظیری از شهرستان قدیمی دارد اما مهمتر از ان توانایی هر دو سر اشپز جوان در استفاده از مواد محلی است.تصور Turkish staple Arnavut ciğeric (پخت کبد به سبک البانیایی)که کبد چرب را در ذهن متبادر می نماید در میان غذاهایی که در شهر پیدا می شود جایگاه بالاتری دارد.یکی از دسرهای این رستوران پاناکوتایی است که با ماست تولید شده و نه تنها ترفندی هوشمندانه است بلکه تقلیدی الهام بخش بود و بسا بسیار بالاتر از انچه در واقع باید باشد است. 
• Tomtom Kaptan Sokak 18, Beyoğlu, +90 212 292 4467, lamouetterestaurant.com. متوسط قیمت , (£17)ساعت کاری دوشنبه از ساعت 6.30am-11pm

رستوران لوکانتا مایا

به نظر می رسد سر اشپز دیدم سنیول دقیقا زمانی که سال گذشته رستوران لوکانتا مایا راباز کرد از انچه که استانبول از دست داده بود کاملا اگاه بود-یک رستوران محلی با منوی خلاصه ای غذاهای فصلی ترکی معاصر! 
از زمانی که مایا افتتاح شد با بارانی از ستایش ها روبروشد و به شدت توسط میهمانان محلی و بین المللی مورد استقبال واقع شد .پنکیک موکاور و کدوی سبز سرخ شده انچنان محبوب شد که سنیول دستور داد تا بر روی یکی اینه های نهار خوری بنویسند و از مشتریان درخواست کنند تا سفارش ان را متوقف نمایند.ماهی خار دار دریایی کارامل شده با سس پرتقال نیز غیر قابل مقاومت است. 
Kemankeş Caddesi 35/A, Karaköy, +90 212 252 6884, lokantamaya.com متوسط قیمت 8 £ .سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 05:00 و 07:00-11:00 باز ودوشنبه تنها نهار سرو می شود.


تور ترکیه و تور استانبول شرایط میل یک غذای عالی در رستوران های ترکیه و استانبول را  برای شما فراهم میآورد.

رستوران روملیایساری ایسکل

این رستوران درست در اسکله قایق عثمانی در سایه قلعه ای متعلق به قرون وسطی جای گرفته ،فضای ایسکل بسیار الهام بخش وده و مواد غذایی ان خوشمزه و قابل اعتماد است.پیشخدمت ها غالبا مشتریان خود را با نام می شناسند و می دانند که ریکی را چگونه دوست دارند.در این رستوران یک وعده غذایی به چند قسمت تقسیم شده و با مزه سرد شروع می شود و به دنبال ان به غذاهای گرم و می رسد و در انتها به غذاهایی دریایی می رسد. این تشریفات در استانبول بسیار لذت بخش است. 
ahya Kemal Caddesi I, Sariyer, 90 212 263 2997, rumelihisari.com, متوسط قیمت £16 ساعت کاری از ظهر تا نیمه شب.

رستوران ماهی

جزایر گالاتاسرای ممکن است یه کرجی درمانده در میان بسفر نزدیک کیوریسما به نظر برسد ،اما به مجموعه رستوران ها و کابارها و حتی استخر ان نظری بیاندازید یکی از مکان های خیره کننده و منحصر به فرد برای خوردن و نوشیدن و لذت بردن از بسفر است .رستوران ماهی سال گذشه توسط بینانگذاران 360 افتتاح شد و دارای میزهای شام با انتخابی درجه یک از ماهی و ذرت است که البته کمی غیر معمول به نظر میرسد.این منطقه بسیار زیبا و فراموش نشدنی است 
Suada Club, Galatasaray Adasi, Kuruçeşme, +90 212 265 0158, fihistanbul متوسط قیمت £21 ساعت کاری از ظهر تا نیمه شب.

رستوران X

این رستوران ساختمانی 90 ساله دارای نمای زیبایی از شاخ طلایی و نماد x است که بسیار زیبا در دنیز پالاس (یا کاخ دریا)جای گرفته است . این رستوران منزلگاه فرهنگ و هنر استانبول است و یک گروه غیر انتفاعی مسئول سازماندهی برخی از بزرگترین رویداد های فرهنگی هنری در این شهر است.این ساختمان بزرگ در سال2009 پس از چند دهه غفلت مورد بازسازی قرار گرفت و نمادی از تجدید حیات استانبول و توانایی تلفیق محیط جدید و قدیمی و یا شرق و غرب است.منوی مدیترانه ای ان که بسیار ماهرانه نوشته شده دارای محدوده بزرگی از سوپ عروسی سنتی تا پیتزایی است که در فر اجری پخته شده را در بر می گیرد. 
Sadi Konuralp Caddesi 5, Şişhane, +90 212 334 0845متوسط قیمت £ 19 .ساعت کاری روزانه از ظهر تا 1صبح

رستوران کرتی 

این رستوران دریایی دنج در گوشه ای ارام در منطقه سلطان احمد واقع شده وبه لطف منوی قیمت ثابت ان که شامل سرو مشروبات محلی نامحدود ریکی و ابجو است گردشگران شب کاملی را با مردم محلی خواهند داشت.اما مواد غذایی در این رستوران نمونه ای کامل از انچیزی است که ترک هایی که در جزیره کرت زندگی می نمایند تناول می کنند .هشت پای کبابی در روغن زیتون نمونه ای کامل از این نوع غذاهاست.از دیگر نکات برجسته این رستوران دریایی سالاد اروزو و زیتون شکم پر با گردو و پنیز فتاست .در ماه های گر سال باغ کرتی و تراس و پشت بام اماده پذیرایی از میهمانان است. 
Keresteci Hakki Sokak, Cankurtaran/Ahirkapi, +90 212 458 2270, giritlirestoran.com متوسط قیمت £ 32 .ساعت کاری روزانه از ظهر تا نیمه شب . 

رستوران لبادریا 

رستوران های پشت بامی از یه دهه پیش با بی اوغلوی قدیمی اغاز شد،صاحبان این رستوران جزو اولین کسانی بودنداز پتناسیل ترکیب هوای خوب و منظره بی نظیر این شهر بهره بردند.مکان جدید لبادریا در بالای ایستکلال کادسی در ریچموند هتل جای گرفته دارای منظره بهتری است اما منوی ان نسبت به رستوران اصلی کمی تغییر یافته است.ماهی خاردار و پنه و برگ چغندر وکباب بره با طعم انار یکی از برجسته ترین های منوی این رستوران است.میزهای مشرف به بسفر یک محل عالی برای صرف نوشیدنی قبل یا بعد از شام است. 
Istiklal Caddesi 227, 6th floor, Beyoğlu, +90 212 243 4375, lebiderya.com متوسط قیمت £16 ساعت کاری از دوشنبه تا جمعه 11:00-02:00 شنبه و یکشنبه 10-2 

رستوران میکلا 

اشپز دورگه ترک و سوئدی محمد گورس باری بسیار شیک را در طبقه 20ام در روی پشت بام هتل زیبای مرمره پرا در سال2005 افتتاح نمود .در این رستوران نمایی فوق العاده از شهر را زیر پا خواهید داشت.منوی این رستوران شیک بیانگر تاثیر هر دو شاخه اسکاندیناو و ترک است .حتما سعی کنید گوشتی که به چوب گیلاس دودی شده و بره با رویه پسته را امتحان کنید وبا بشقاب پنیر سنتی شرقی غذا را به پایان برسانید.فهرست گسترده شراب در این رستوران مقدمه خوبی برای تحولات هیجان انگیز تولید شراب در ترکیه است. 
Meşrutiyet Caddesi 15, Tünel, +90 212 293 5656, miklarestaurant.com, متوسط قیمت £23 ساعت کاری دوشنبه تا شنبه 18:00-11:30

رستوران میزودی شانگا

در صورتی که مجموعه نسخ تذهیب خطی در در موزه سابانچ برایتان کفایت نمی کند می توانید سری به محله امیرگان در بسفر بزنید.این رستوران زاییده افکار اشپز کیوی پیتر گوردون در یک منطقه خوب محیطی زیبا و تماشایی همراه باغذاهایی مدیترانه ای بسیار خوش طعم است.هرچند که این رستوران مقهور رستوران های میدان تکسیم است اما صرف یک وعده غذایی در رستوران میزدوی شانگهای موجب می شود یک موقعیت خاص را احساس نمایید. 
Sakip Sabanci Caddesi 42, Emirgan, +90 212 323 0901, changa-istanbul.com متوسط قیمت £ 14. ساعت کاری سه شنبه تا شنبه 10.30-01:00 

رستوران مزه های درخت لیمو 

درتنها اتاق این رستوران خبری از خدمه های بدخلق و نگاه های عبوس نیست بلکه محیطی است که سرشار از روح غذاست.در این رستوران همراه با غذا بطریی ریکی ارائه می شود که موجب می شود زمان خوبی را در این رستوران سپری کنید. انتخاب پیش غذا را به عهده سراشپز گیونچای بگذارید تا طعم از دریای اژه را با قاصدکها و گزنه های تفت داده شده بچشید.به عنوان وعده غذایی اصلی می توانید ماهی کبابی ، گوشت کمر بره سفارش دهید .به زودی متوجه می شوید که در این مکان مزه ها حکمرانی می کنند. 
Meşrutiyet Caddesi, 83/B, Beyoğlu, +90 212 252 8302, mezze.com.tr,متوسط قیمت £10 ساعت کاری 5:00-02:00


شما میتوانید با مشاهده بخش تور ترکیه بهترین آژانس مسافرتی برگزار کننده تورهای ترکیه به عنوان مثال تور استانبول را انتخاب نموده و به سرو غذاهای رستوران هایلوکس استانبول دعوت شوید.

تور ترکیه و آفرهای استثنایی, های تورینگ برای این تور, کیلیک نمایید.