Friday, May 5, 2017

جاذبه های توریستی کامبرا


جاذبه های توریستی کامبرا

کانبرا پایتخت استرالیا است و از لحاظ جذب گردشگر و توریست جاذبه های متعدد و متنوعی دارد.اماکن مذهبی و فرهنگی، موزه ها، سالنهای تئاتر، پارکهای تفریحی و اماکن طبیعی و ...  بخشی از جاذبه های توریستی کانبرا ست. این مطلب به اماکن مذهبی ، موزه ها و اماکن فرهنگی اختصاص دارد.
جاذبه های توریستی و گردشگری کامبرا - بخش اول ( اماکن مذهبی ، موزه ها و اماکن فرهنگی )
اماکن مذهبی
کلیسای سنت جان باپتیست
قدیمی ترین کلیسای کانبرا کلیسای سنت جان باپتیست می باشد که ساخت این بنا در ده پنجم قرن نوزدهم ( 1845 ) میلادی به اتمام رسید و تکمیل سایر بخش های آن در سالهای بعد صورت گرفت. در حیاط این بنا نخستین قبرستان شهر قرار دارد.
کلیسای سنت جان
مسجد کانبرا
مسجد کانبرا با طراحی ساده و گنبدی سبز رنگ در سال 1966 میلادی ساخته شده و گنجایشی درحدود 300 نفر نمازگزار را دارد. دیوارهای درونی این بنا با آیات قرآن زینت داده شده است.
مسجد کانبرا
موزه ها و اماکن فرهنگی
موزه ملی استرالیا
موزه ملی استرالیا در سال 2001 در حومه کانبرا ، افتتاح شد . طراحی موزه ملی بشکل روبان های در هم گره خورده ، به عنوان نمادی از تاریخ بومیان و مهاجران این کشور ، انجام شده و ساختمان اصلی در مرکز این گره ها قرار گرفته است . نمای بیرونی ساختمان با ورقه های آلومینیوم پوشانده شده ، در میان این ورقه ها صفحات مسی رنگ قرار گرفته است که روی آنها با انواع خطوط تزئینی و همچنین خط بریل کلماتی مانند دوستی و بخشش که اشاره به بیمارستان دارد در مسیر این موزه قرار ذاشته که تخریبش باعث کشته و زخمی شدن چند نفر شد ، نوشته شده است . محتوای این موزه اختصاص به تاریخ پنجاه هزار ساله بومیان ، حضور مهاجران در سال 1788 و اتفاقات مهم این کشور مانند تشکیل فدراسیون و یا المپیک سیدنی دارد . هم چنین در این موزه قلب اسب معروف مسابقه استرالیا ، فارلپ نگهداری می شود - بدن تاکسی درمی شده او در موزه ملبورن قرار دارد - علاوه بر بخش نمایشگاه ، این موزه شامل بخش های مطالعاتی و تحقیقاتی نیز می باشد وبخشی از آن به کودکان اختصاص یافته است .در سال های 2005 و 2006 این موزه به عنوان بهترین مرکز گردشگری استرالیا انتخاب شد .
موزه ملی استرالیا
موزه و گالری کانبرا
گالری کانبرا یک نمایشگاه آثار هنری است که در سال 1998 افتتاح شده و علاوه بر برگزاری نمایشگاههای مختلف ، در موزه خود دارای یک مجموعه دائمی به نام رفلکتینگ کانبرا که به ارائه تاریخ این شهر اختصاص یافته ، و همین طور تصاویری از آتش سوزی مهیب سال 2003 در جنگل های حومه این شهر است
.موزه و گالری کانبرا

مهاجرت به استرالیا

موزه ملی دایناسور
در سال 1993 بزرگترین نمایشگاه دایمی ماقبل تاریخ در نیمکره جنوبی و در دهکده گلد کریک در نزدیکی شهر کانبرا ساخته شده است . این نمایشگاه سیر تکامل تمام موجودات مخصوصا دایناسورها را در معرض دید بازدید کنندگان گذاشته است و دارای مجموعه ای بزرگ از فسیل های دایناسورها از سراسر جهان است . هر سال حدود 55 هزار بازدید کننده از این نمایشگاه دیدن می کنند و به همین دلیل یکی از مکان های دیدنی معتبر شهر به حساب می آید .
گالری ملی استرالیا
در سال 1967 توسط دولت استرالیا افتتاح شد و در حال حاضر دارای حدود 120000 اثر هنری در سالن های مختلف خود است . طبقه همکف این گالری به آثار هنرمندان بومی و همین طور آثاری از اروپا و آمریکا ، طبقه پایینی به هنر آسیا و در نهایت بالاترین طبقه به هنر مدرن استرالیا اختصاص یافته است .
گالری ملی کامبرا
گالری ملی نقاشی
این گالری دارای حدود 400 پرتره از اشخاصی است که به نوعی در تاریخ استرالیا نقش مهمی داشته اند . این پرتره ها در انواع نقاشی ، عکس ، مجسمه و فیلم کوتاه هستند و تا سال 2008 در ساختمان قدیمی مجلس قرار داشتند و در این سال به ساختمان جدید خود در مجاورت دادگاه عالی کانبرا منتقل شدند .
گالری آثار شیشه ای کانبرا
نمایش آثار شیشه ای هنرمندان ، که در سال 2007 افتتاح شد .
مرکز تئاتر کانبرا
در سال 1965 در مرکز شهر کانبرا اولین مرکز برگزاری هنرهای نمایشی استرالیا ، افتتاح شد .
سالن تئاتر آلبرت
این تالار توسط نخست وزیر وقت ، استنلی بروس در سال 1928 افتتاح شد و با گنجایش بیش از هفتصد نفر اولین سالن اجرای موسیقی و اپرا در کانبرا می باشد . معماری این بنا به سبک جورجیان - سبکی از معماری در سال های 1720 تا 1840 در انگلستان - انجام شده و نام آن نیز مشابه تالار سلطنتس آلبرت در لندن انتخاب شده است .
مرکز ملی علوم و تکنولوژی
این مرکز که به کوئستاکن نیز معروف است ، در سال 1988 به ریاست پروفسور مایک گر استاد فیزیک دانشگاه ملی استرالیا و با استفاده از هدیه نقدی کشور ژاپن به مناسبت دویستمین سالگرد تشکیل کشور استرالیا افتتاح گردید .
در حال حاضر این مرکز دارای هفت قسمت می باشد که با هدف آموزش علوم مختلف با روش های سرگرم کننده و هیجان آور که اختصاص به موضوعاتی مانند دایناسورها ، علوم مورد استفاده در اجرای سیرک ، شگفتی های زمین ، نور و صوت ، نحوه کار مغز انسان ، اندازه گیری و علم برای کودکان است .
کتابخانه استرالیا
بزرگترین مرجع کتاب استرالیا با دارا بودن بیش از هشت میلیون نسخه کتاب ، عکس ، نقشه ، پوستر ، مجله و میکروفیلم می باشد . همچنین دارای بزرگترین بخش مطالعاتی درباره کشورهای آسیایی با منابعی به انواع زبان های اروپایی و همین طور آسیایی ، از جمله فارسی می باشد .